Tuesday, January 27, 2009

#660 - In Jogja

ENGLISH

So, I have been in Yogyakarta for four days now and tonight I'm going back to Bandung catching Turangga Express which will depart at 11.10 PM.

So, last Sunday my family, some friends' of fam, and I had supper at Melia Purosani Hotel. Of course we also prayed to my deceased grandparents. Monday was kinda ordinary. O yea, I also got my hair cut on Monday, wahahaha... . Tuesday was another ordinary day. I bought some gifts for some friends in Bandung this afternoon.

Anyway, watching Australian Open 2009, I'm amazed with a former World No. 4, Jelena Dokic (AUS). She had some issues on 2005 - 2006 so her ranking dropped really far and she slowly is going up. She beat Anna Chakvetadze, Caroline Wozniacki, and Alisa Kleybanova on her saga to the QF. However, she was upset by Dinara Safina on the QF by 4 - 6, 6 - 4, 4 - 6. Even so, she's really great and I am rooting for her!! Go Jelena Dokic!! hehe... :) Maybe this year is really her coming back year. We will see...

::: some meals at the supper

::: Dunkin Donuts I bought yesterday at Ambarrukmo Plaza

::: Jelena Dokic

::: Jelena Dokic

note: photos of Dokic are taken from the official site of 2009 Australian Open

BAHASA INDONESIA

Jadi, aku udah di Yogyakarta selama empat hari sekarang dan malam ini aku akan balik ke Bandung naik Turangga yang akan berangkat jam 11.10 malam.

Nah, kemarin Minggu aku dan keluarga dan berapa kerabat makan malam di Hotel Melia Purosani.Tentu aja aku juga sembahyang, hehe... . Senin biasa saja deh. O iya, aku di hari Senin potong rambut, wahahaha... . Selasa juga biasa saja. Aku membeli beberapa oleh2 tuh siang tadi.

Ngomong2, nonton Australian Open 2009, aku kagum loh sama mantan petenis nomer 4 dunia, Jelena Dokic (AUS). Dia sempat mengalami masalah berat tahun 2005 - 2006an sehingga rangkingnya turun banyak banget dan sekarang ia perlahan2 naik lagi. Dia ngalahin Anna Chakvetadze, Caroline Wozniacki, dan Alisa Kleybanova dalam perjalanannya ke QF. Namun, ia kalah dari Dinara Safina di QF dengan skor 4 - 6, 6 - 4, 4 - 6. Walau begitu, dia masih saja hebat banget dan aku dukung dia neh!! Go Jelena Dokic!! hehe... :) Mungkin memang tahun ini adalah tahun kembalinya dia. Kita akan lihat...

No comments:

Post a Comment