Monday, September 01, 2008

#583 - Weekend

ENGLISH

Well, last weekend was my first (in 3 weeks) weekend where I could relax, hahaha... . Anyway, last Saturday the water didn't run in my boarding house for all day long!! Dang PAM (The National Watering Company)!! Well, that incident taught me how dependence we are to water, LOL.

Btw, reading the news lately, I know we gotta be fast to get tickets for homecoming this Lebaran. So, to avoid not getting ticket, that's what I did yesterday, haha... . I went to Bandung Railway Station to buy ticket to go back home to Yogyakarta by the end of this month. Guess what? All tickets of Argo Wilis from 26th September until 29th September had been sold out!! hahaha... :( O yea, I only want to catch Argo Wilis, learning from this experience with Lodaya, I dun wanna catch Lodaya anymore. So I bought the 25th September ticket. Plus, the price really flied high. The normal Argo Wilis ticket is Rp 155,000.oo and this time, the price is Rp 350,000.oo which means there's a 130% increase!! DANG!! Well, because we can only buy tickets from D-30, so next Thursday I gotta go to Bandung Railway Station again to buy ticket to get back to Bandung, haha...

Anyway, today is September the first, and all Moslems start fasting today, so Happy Fasting!! :)

::: some choices at a Padang Restaurant

::: plain puyunghay

::: my Argo Wilis ticket, look at the price!! Hmmm...

::: my meal at Hoka-Hoka Bento

BAHASA INDONESIA

Hmm, wiken kemarin adalah wiken pertama saya (dalam 3 minggu) dimana aku bisa agak bersantai, hahaha... . Ngomong2, Sabtu kemarin masa air di kos an kaga nyala seharian!! PAM Sialan!! Hmm, tapi insiden itu mengajarkan saya betapa bergantungnya kita kepada air sih, LOL.

Btw, membaca berita akhir2 ini, aku tahu kalo kita harus cepat-cepat untuk mendapatkan tiket kereta untuk Lebaran kali ini. Jadi, untuk menghindari gak kebagian tiket, itulah yang aku lakukan kemarin, haha... . Aku pergi ke Stasiun Kereta Api Bandung untuk beli tiket unutk balik ke Yogyakarta akhir bulan ini. Dan bagaimana? Masa tiket Argo Wilis dari tanggal 26 September sampe 29 September udah habis dijual!! hahaha... :( O iya, aku cuma mau naik Argo Wilis aja ah, belajar dari pengalaman ini kan dengan Lodaya, aku jadi gamau naik Lodaya lagi. Jadi, aku beli tiket yang tanggal 25 September. Plus, harganya naik banyak banget! Harga normal Argo Wilis adalah Rp 155.000,oo dan sekarang harganya Rp 350.000,oo yang berarti ada kenaikan sebesar 130%!! SIAL!! Hmmm, karena kita bisa beli tiket dari H-30 makanya besok Kamis aku mesti ke Stasiun Bandung lagi untuk beli tiket buat balik ke Bandungnya, haha...

Ngomong2, hari ini adalah tanggal 1 September dan semua Umat Muslim mulai berpuasa, jadi Selamat Berpuasa!! :)

No comments:

Post a Comment