Friday, August 15, 2008

#574 - Running Out of Cash

ENGLISH

Yesterday I had a rare experience, hahaha... :) I didn't aware that I was running out of cash in my wallet, LOL. Well, usually I regularly check the amount of cash in my wallet and if it's 'suffering' then I will go to the ATM and take some cash. But that was not the case yesterday, LOL.

Yesterday evening I wanted to have dinner at Hoka-Hoka Bento. Well, so then I went there. While I was there I was about to order some meals as I wanted. However, somehow (luckily) I took my wallet BEFORE ordering it (usually I don't). Well, I had taken it so I checked my cash in there. Well, I just realized that I was running out of cash!! DAMN!! If I had known this before I would have gone to the ATM first. Well, so before ordering the food I gotta calculate before. It's not funny if I had ordered meals and my cash wasn't enough to pay it, LOL (Hokben doesn't receive credit or debit card payment). Finally, after the transaction I was left with only Rp 1,000.oo in my wallet, wkwkwkwkw... LOL.

I was so lucky checking my wallet BEFORE ordering the meals!! Thanks God!! I dunno what would happened if I didn't and I don't even wanna imagine it, haha...

BAHASA INDONESIA

Kemarin aku mengalami pengalaman yang langka, hahaha... :) Aku nggak menyadari kalau aku kekurangan uang cash di dompet saya, LOL. Hmm, biasanya kan aku dengan teratur memeriksa kondisi uang cash di dompet tuh dan kalo lagi 'kekeringan' ya aku akan ke ATM ngambil sedikit uang. Namun, itu bukan yg terjadi kemarin, LOL.

Kemarin malam kan aku pengen makan di Hoka-Hoka Bento. Jadi, pergilah aku kesana. Ketika aku disana aku akan memesan menu sesuai keinginan. Namun, entah bagaimana (untungnya) aku mengambil dompetku SEBELUM memesan makanan (biasanya nggak). Hmm, kan uda ngambil jadi sekalian aja ah ngeliat persediaan uang cash di dompet. Buset dah, baru nyadar uang cash saya kekeringan!! SIAL!! Kalo tau kan aku udah ke ATM dulu sebelum kesana. Hmmm, makanya sebelum memesan aku jadi harus menghitung-hitung dulu dah. Kan nggak lucu kalo aku udah pesan makanan eh pas bayar uangnya kaga cukup, LOL (Hokben setauku nggak menerima pembayaran dengan debit maupun credit card). Akhirnya transaksi itu membuat dompetku hanya berisikan uang sebesar Rp 1.000,oo, wkwkwkwkw... LOL.

Aku beruntung banget dah mengecek dompet SEBELUM memesan makanannya!! Terima Kasih Tuhan!! Gatau deh apa yang akan terjadi kalo enggak dan aku nggak mau memikirkannya dah, haha...

No comments:

Post a Comment