Monday, August 11, 2008

#572 - Over The Weekend

ENGLISH

Well, actually my original plan for last weekend was to go back to Yogyakarta for the last time on this 2.5 months holiday. However, damn hiking price of oil!! :( Because of that the fare of other transportation modes raise. All trains tickets until last Sunday had been sold out on Thursday!! :( So, if I wanted to go back to Yogyakarta I gotta go back this Monday. Okay, I considered that. In that case, on Wednesday I would have to go back to Bandung again. Hmmm... . Only 2 days in Yogyakarta and caught trains? Hmm, that would have been exhausting. But I still considered that.

Well then, I got an invitation to attend the opening ceremony of new students orientation next Wednesday. It is so important, hahaha... . Therefore, I chose not to go back to Yogyakarta, huuu....

Anyway, my weekend was so ordinary, haha... . Nothing to tell. Yesterday evening I bought new pizza from Pizza Hut, a Peking Gold Pizza. Well, it was okay and I hate the potatoes. I personally still prefer the common topping, hmmm...

O yea, for this fifth semester I take 23 credits (for now, it's still open for change). It is the minimal number of credits I must take this semester to be able to finish my under-graduate study in 7 semesters, hahaha...

::: A Peking Gold Pizza and Beef Lasagna

BAHASA INDONESIA

Hmm, sebenernya rencana awalku untuk wiken kemarin adalah untuk balik ke Yogyakarta untuk terakhir kalinya di liburan 2,5 bulan ini. Namun, harga minyak bumi sialan!! :( Gara2 harga semua moda transportasi lain naik jadi sulit nih cari tiket kereta. Masa tiket sampe hari Minggu kemarin sudah habis sejak hari Kamis kemarin!! :( Jadi, kalo aku mau balik ke Yogyakarta ya aku harus balik hari Senin ini. Oke, aku mempertimbangkannya. Dalam kasus itu, aku harus balik ke Bandung hari Rabu dah. Hmmm... . Cuma 2 hari di Yogyakarta dan aku naik kereta, melelahkan sekali tuh. Tapi aku masih mempertimbangkannya.

Namun kemudian, aku mendapatkan undangan untuk menghadiri upacara pembukaan penerimaan mahasiswa baru Rabu besok. Acaranya penting neh, hahaha... . Makanya akhirnya aku memutuskan nggak jadi balik ke Yogyakarta deh, huuu....

Ngomong2, wiken saya sih biasa2 aja, haha... . Nggak ada yang spesial koq. Kemarin sore aku beli pizza yang baru dari Pizza Hut, Peking Gold Pizza. Menurutku rasanya biasa saja dan aku nggak suka kentangnya, nggak enak. Masih mendingan pizza dengan topping yang biasa2 saja dah, hmmm...

O iya, untuk semester lima ini aku mengambil 23 sks (untuk sekarang, kan masih bisa berubah). Ini adalah jumlah sks minimal yang harus aku ambil semester ini supaya bisa lulus dalam 7 semester nih, hahaha...

No comments:

Post a Comment