Friday, July 11, 2008

#557 - Damn Peak Season

ENGLISH

Now we are in the middle of Peak Season in Indonesia since now we have school break. So many people enjoy their holiday by going out to another city(ies). Therefore it's really hard to get any ticket (plane, train, etc) if we buy pretty close to the D-Day.

Well, last week I went back to Bandung to accompany my bro cs to spend their 4 days holiday in Bandung. They went back to Yogyakarta last Monday and because they already knew the date they could buy the tickets days before and it was still available by the time they bought the tickets.

However, since I also have many stuffs to deal with in Bandung so when they bought the tickets I told them not to buy me one since it's really likely that I would still stay in Bandung when they went back to Yogyakarta. It was true, I really have had so many things to deal with this week (I also got some VERY interesting offers, haha... :D For now I can't write them down here yet since I haven't got the complete information yet).

I then got a date where I could actually go back to Yogyakarta, which is TODAY. Damn Peak Season, all train tickets for this week had been sold out since last Monday (when I still had no exact date to go back home). I get Argo Wilis Ticket available now only on Tuesday, shoot. Okay, I had no other option and I took it... :( Yesterday morning I browsed Mandala's web and found one not so expensive ticket from Jakarta to Yogyakarta next Sunday. I hesitated at first and left it for 3 hours and when I came back it had been taken!! DAMN!! :( Okay, so I'm gonna back to Jogja next Tuesday, hmmm...

BAHASA INDONESIA

Sekarang kita ada di tengah Musim Padat di Indonesia soalnya kan lagi liburan sekolah. Jadi banyak orang yang menikmati liburan dengan pergi ke luar kota. Makanya sekarang sih susah banget untuk dapat tiket (pesawat, kereta, dll) jika kita beli nya deket-deket ke Hari-H.

Hmm, minggu lalu aku balik ke Bandung untuk nemeni adikku dkk ke Bandung untuk liburan selama 4 hari di Bandung. Mereka balik ke Yogyakarta hari Senin kemarin dan karenanya mereka uda tau tanggalnya dan bisa beli tiketnya jauh-jauh hari makanya waktu mereka bali tiketnya masih ada.

Namun, karena aku harus mengurus banyak hal ni di Bandung makanya waktu mereka beli tiket aku bilang jangan beliin dulu buat aku soalnya kan hampir pasti aku akan tinggal dulu di Bandung waktu mereka balik ke Yogyakarta. Bener aja kan, aku ada banyak hal yang harus diurus di Bandung minggu ini (aku juga dapat beberapa tawaran yang SANGAT menarik loh, haha... :D Tapi sekarang aku masih belum bisa menulisnya disini soalnya aku belum mendapat informasi yang lengkap dulu nih).

Aku trus akhirnya dapat tanggal kapan aku bisa balik ke Yogyakarta, yaitu HARI INI. Peak Season Sialan, semua tiket kereta minggu ini udah habis neh sejak hari Senin kemarin (ketika aku tahu tanggal pasti kapan aku akan balik). Aku mendapat Tiket Argo Wilis untuk hari Selasa neh, sialan. Oke, aku nggak memiliki pilihan lain dan mengambilnya... :( Kemarin pagi aku ngecek web nya Mandala dan aku menemukan tiket yang nggak terlalu mahal untuk Jakarta ke Yogyakarta besok Minggu. Aku ragu2 awalnya dan meninggalkannya selama 3 jam dan waktu aku balik udah diambil!! SIALAN!! :( Ya uda de aku baru bisa balik ke Yogyakarta hari Selasa besok, hmmm...

No comments:

Post a Comment