Sunday, March 09, 2008

#494 - Saturday Story (08/03)

ENGLISH

Okay, yesterday I had my first exam, Numerical Method. Friday evening, when I studied, I found that I studied the 6th chapter (using my notes) so quickly (only about 10 minutes), wakakaka... . I found it a bit weird, 10 minutes? Wah... . Okay, since 10 minutes seemed to be 'too quick', then I read chapter 6 on my book. Saturday morning, on the exam, the first question was about what I read on the book!! Wakakaka... . If I hadn't read the book, I wouldn't have found it easy to answer the first question, wuakakaka... . Thanks God!! :D Overall, I think I did really well on the exam, hahaha... . Next Monday I will have my second exam, Mathematical Statistic.

Btw, I have planned about my trip back to Jogja this March (I plan to go back to Jogja on 20th March), hehe... . After the uncomfortable experience I got while catching overnight train, I decided to catch flight from Jakarta. Two weeks ago I called Garuda and all promotional class on all classes for 20th March flights had been booked!! Arrrggghhhh... . There was only 1 promotional seat left on the GA 214 flight. Okay, so I gotta figure another way to save more money. Hmmm... . Then I got a 'diplomatic deal' (at Mbak May, is it a 'white fake'?? LOL). Since it will be tiring for me to catch a train, so it's fine to catch a train to go back to Jogja. I can save more money by going back to Jogja catching train, and to avoid being exhausted, I will catch flight to Jakarta first to go back to Bandung, hmmm... .

Okay, so this afternoon I booked a flight on the Jogja - Jakarta route for 25th March and my mom will buy it in Jogja (since she just made a Garuda Citibank Card, so, I will get an extra 5% discount for my ticket, wkwkwkw... . It's a promotional ticket and I will get another 5% discount, that's nice). Anyway, all of these things are caused by Merpati after they ceased (for a while) Jogja - Bandung flight, grrr (they say it's gonnabe reopened next April). Then, I bought an Argo Wilis Ticket to go back to Jogja on 20th March.

Btw, last week a Lufthansa Airbus A-320 just escaped an accident! While she was landing on Hamburg Airport, she was hit by a strong crosswind due to Storm Emma, causing the left wing tip to touch the runway. The pilots made a go round, and the plane landed safely on second approach on a different runway. You can see the video below. Whatta great pilot!! Hmmm!!! It must have been super scary for all of them

Anyway, today is my dad's 48th birthday! Happy Birthday Pa, hehe... :) (Err, now he is still in Hong Kong though, he's going back to Indonesia on 12th March, hmmmm)



::: My Argo Wilis Ticket

BAHASA INDONESIA

Oke, jadi kemarin aku ujian pertama, Metoda Numerik. Jumat malam kan aku belajar tuh, nah koq aku belajar bab 6 nya (dari catetanku) cepet banget yah (cuma 10 menitan), wakakaka... . Aku ngerasa aneh, masa cuma 10 menit sih? Wah... . Oke, karena 10 menit tu kerasanya koq cepet banget yah, makanya trus aku baca2 aja bab 6 dari buku. Sabtu pagi, di saat ujian, soal pertama tuh tentang yang saya baca dari buku!! Wakakaka... . Kalo aku nggak baca bukunya tuh, bisa2 aku nggak akan semudah itu deh menyelesaikan soal pertama, wuakakaka... . Terima Kasih Tuhan!! :D Secara keseluruhan, aku rasa aku mengerjakan ujian dengan baik deh, hahaha... . Senin besok aku akan ujian kedua, Statistika Matematik.

Btw, aku uda bikin rencana untuk balik ke Jogja Maret ini (aku rencananya balik Jogja tanggal 20 Maret), hehe... . Setelah perjalanan tak nyaman waktu naik kereta malam, aku memutuskan mending naik pesawat aja deh dari Jakarta. Dua minggu lalu aku telpon Garuda dan katanya semua tiket promo buat semua penerbangan tanggal 20 Maret uda habis!! Arrrggghhhh... . Cuma tersisa 1 kursi promo tersisa deh di penerbangan GA 214. Oke, jadi aku harus mencari jalan lain untuk ngirit. Hmmm... . Trus aku mendapatkan 'deal diplomatis' nih (Mbak May, apakah ini 'white fake'?? LOL). Karena akan melelahkan buat aku kalo naik kereta, ya udah deh gpp naik kereta waktu balik ke Jogja. Aku bisa ngirit dengan cara balik Jogja naik kereta, dan untuk menghindari kecapekan, aku akan naik pesawat ek Jakarta dulu deh untuk balik ke Bandung, hmmm... .

Oke, siang tadi aku booking tiket rute Jogja - Jakarta untuk tanggal 25 Maret dan mamaku yang akan beli di Jogja (soale dia baru aja bikin Kartu Garuda Citibank, jadinya aku akan dapet diskon tambahan 5% gitu deh untuk tiket saya, wkwkwkw... . Itu adalah tiket promosi dan aku akan dapet diskon tambahan 5%, lumayan tuh). Ngomong2, ini semua sih gara2 Merpati menutup (sementara) rute Jogja - bandung sih, grrr (katanya mau dibuka lagi April nanti). Trus, aku beli tiket kereta Argo Wilis buat balik ke Jogja tanggal 20 Maret.

Btw, minggu kemarin sebuah Airbus A-320-nya Lufthansa menghindari sebuah kecelakaan loh! Waktu mau mendarat di Bandara Hamburg, pesawatnya kena crosswind yang keras karena Badai Emma, menyebabkan ujung sayap kirinya menyentuh landasan. Pilotnya harus membuat go round, dan akhirnya mendarat dengan selamat pada percobaan kedua di runway lain. Bisa diliat tu video-nya di atas. Pilot yang hebat yah!! Hmmm!!! Pasti serem tuh buat semuanya yang terlibat

Ngomong2, hari ini adalah ulang tahun papaku yang ke-48! Met Ultah Pa, hehe... :) (Emm, sebenernya papaku sekarang lagi di Hong Kong sih, baru akan balik ke Indonesia ntar 12 Maret, hmmmmm)

No comments:

Post a Comment