Friday, September 21, 2007

#409 - Friday

ENGLISH

In Unpar, this week is the week of second-phase payment (the second half of our payment this semester, which consists of all our credits we take this semester minus 10 credits). So, because the week will end next Monday, my friend and I decided to pay it yesterday (avoiding long lines). Huhu, but as appear, yesterday there were already long lines!! Arrrggghhhh..... . I dunno whether that was long or not as long as the lines close to the end of the payment week, ha3... :)

Anyway, I just found out a new canteen area inside Unpar!! Hohoho... . It's in Student Center. There are about 5 small-bistro and so far, I only like 1 of them, ha3... :) There was a funny phenomenon. While the other 4 created 'attention-catcher' (nice banner, colorful and interesting list of menus, etc), one of them just printed the menu and price. There (seemingly) was no effort to make it interesting!! Bah, as a result, that one is the only one I haven't tried yet, wkwkwkw... lol.

Anyway, on the quiz last Wednesday, when it was handed out, I got 70. Arrrggghhhh.... . But when I looked at my work, I thought one number was correct but it was scored only 10 out of 40. So, I asked my lecturer and hoped it was gonnabe about 25 or 30 (preparing for miscalculation), but then my nice and kind lecturer changed it to 40 and I got 100!! Wuakakakakaka.... lol.

Huh, anyway, talking about college. Tomorrow is the last day of the week, but I got 2 homeworks to do and 1 QUIZ!! Arrrgggghhhhhhhh..... .

::: quick update ::: (Sat, 22nd Sept 07; 1.21 AM)

huhuhu, I'm so stressed. A homework with 4 questions was done in: 5 and a HALF HOURS!! Arrrgggghhhh... . It was damn so hard.

BAHASA INDONESIA

Di Unpar, minggu ini adalah minggu pembayaran tahap kedua (sebagian kedua dari pembayaran semester ini, yg mengandung semua sks yang kita ambil dikurangi 10 sks). Jadi, karena minggu-nya selesai hari Senin, makanya kemarin temenku sama aku bayarnya kemarin (menghindari ngantri panjang). Eh, ternyata, kemarin pun udah ada antrian panjang tuh!! Arrrggghhhh..... . Gatau sih sgitu itu udah panjang ato blom sepanjang kalo pembayaran di deket2 akhir perioda, ha3... :)

Ngomong2, aku baru aja nemuin 1 area kantin baru deh di Unpar!! Hohoho... . Ada di Student Center tuh. Ada sekitar 5 kedai yg kecil gitu dan sejauh ini sih aku baru suka 1 aja dari semuanya, ha3... :) Ada fenomena lucu neh. Ketika 4 lainnya membuat 'penarik-perhatian' (banner, spanduk, daftar yang menarik dan warna-warni, dll), yang 1 ini cuma ngeprint menu dan harga. Kayaknya nggak ada usaha gitu buat menarik perhatian!! Bah, makanya sebagai hasilnya, yang satu itu yang aku blom coba, wkwkwkw... lol.

Ngomong2, di kuis mendadak Rabu kemarin, waktu dibagi aku dapet 70 tuh. Arrrggghhhh.... . Tapi waktu aku liat pekerjaanku, ada 1 nomer yang aku rasa bener koq dikasinya cuma 10 yah dari 40. Makanya aku nanya dan berharap bakalan dinaikin jadi 25 ato 30 lah (sapa tau kan aku salah itung), eh tapi trus dosenku yang baik ini (tsah...) ngganti jadi 40 dan skor saya 100!! Wuakakakakaka.... lol.

Huh, ngomongin tentang kuliah. Besok adalah hari terakhir minggu ini nih, tapi aku ada 2 PR untuk dikerjakan dan 1 KUIS!! Arrrgggghhhhhhhh..... .

::: apdet cepet ::: (Sabtu, 22 Sept 07; 1.21 dini hari)

huhuhu, stress nih. Masa satu PR dengan 4 soal selesai dalam waktu: 5 SETENGAH JAM!! Arrrgggghhhh... . Susah bgt sih soalnya.

No comments:

Post a Comment