Saturday, August 04, 2007

#385 - $%&!!%#@*#$&

ENGLISH

Before continuing reading this entry, I recommend you to read this entry, which was posted last year, first.

Well, so unfortunately, a similar thing once again happened to me two days ago!! ARRRRGGGGGHHHHHH..... . That sucks!! Lemme write the chronology:

At 2 PM I walked to an internet cafe near my boarding house and I posted this entry. Well, since the photos on that entry were taken with my cellphone, so when I was writing I took my phone and put it on the table. At 3.15 PM I walked back to my boarding house. I was pretty much sure I grabbed my phone and put it on my jeans.

Back at my boarding house, I walked to my room and put all my belongings on the table and changed clothes. Then, because my car hadn't been used for 2 months, so I walked outside and checked its accu. I didn't lock my room since I thought I didn't go anywhere (just to the parking area) and it was not supposed to be long. After about 15 minutes I walked back to my room and guess what?? My cellphone wasn't there!! ARRRGGGGHHHHH.... . I desperately looked for it and couldn't find it. I thought I incidentally left it on the internet cafe. So, I walked back there but it wasn't there. I went back to my boarding house and searched on my room one more time and I couldn't find anything. I then also found that my watch was also missing!! ARRRGGGGHHHH.... . Because of that I gotta conclude that it was a thief. It's impossible for me to misplace 2 things at once. Huh, at that time there were many people on my boarding house though, some friends of my friends, etc. The boarding house's guy was out downtown at that time. Huh!! So I gotta be more careful anywhere. Room which was supposed to be a safe place wasn't as safe as I supposed to... :( Lucky my wallet was fine, all my credit-card, ATM card, student-card, ID-card, GFF-card, and of course cash remained "untouched". At that time it was also on the table though.

So, that evening I went to BEC and bought a new cellphone (and of course new number)!! :( That sucks since once again I lost all my contact details... :(

BAHASA INDONESIA

Sebelum melanjutkan membaca posting ini, aku merekomendasikan untuk membaca posting ini dulu, yang aku post tahun lalu.

Hmm, malah sekali, hal yang mirip terjadi lagi pada saya dua hari yang lalu!! ARRRRGGGGGHHHHHH..... . Menyebalkan sekali!! Biarkan saya menulis kronologinya:

Jam 2 siang aku jalan ke warnet di deket kos dan aku memposting posting ini. Hmm, karena foto dari posting itu diambil dengan hape saya, jadi waktu nulis aku ngambil hapeku dan naruh di meja. Jam 3.15 sore aku balik ke kos. Aku lumayan yakin kalo aku udah ngambil hapeku dan naruh di celana jeans-ku.

Balik di kos, aku balik ke ruanganku dan naroh semua barang bawaanku di meja dan ganti baju. Trus, karena mobilku dah ga dipake selama 2 bulan, aku jalan keluar dan ngecek air aki-nya. Aku nggak ngunci kamar soale aku rasa aku ga kemana-kemana koq (cuma ke tempat parkir doank) dan nggak seharusnya lama kan. Nah, habis 15 menit aku balik ke kamar dan gimana?? Hapeku ga ada!! ARRRGGGGHHHHH.... . Aku nyari deh dengan deg2an dan nggak menemukannya. Aku kira ga sengaja ketinggalan di warnet kali. Makanya aku jalan balik kesana dan ternyata memang nggak ada. Aku balik ke kos dan nyari lagi di ruanganku sekali lagi dan tetep aja nggak menemukannya. Aku malah menemukan fakta bahwa ternyata jam tangan saya juga hilang!! ARRRGGGGHHHH.... . Karenanya aku menyimpulkan kalo itu adalah perbuatan pencuri. Soale ga mungkin untuk aku salah naruh 2 barang dalam waktu bersamaan. Huh, waktu itu emang lagi banyak orang sih di kos, temen2nya temen kos, dll. Orang kosnya jg lagi keluar tuh waktu itu. Huh!! Jadi aku harus hati2 deh lain kali dimanapun. Kamarku yang seharusnya tempat aman ternyata jg gak seaman yang aku kira... :( Untungnya dompetku nggak papa loh, semua credit-card, kartu ATM, Kartu Mahasiswa, KTP, dan tentu saja uang tunai "nggak tersentuh". Padahal tu dompet jg ada di meja waktu itu.

Jadi, malamnya aku ke BEC deh dan beli sebuah hape baru (dan tentu saja nomor baru)!! :( Menyebalkan sekali soale semua data2 kontakku kan jadi hilang... :(

No comments:

Post a Comment