Sunday, April 01, 2007

#315 - Jogja, here I come...

ENGLISH

Finally yesterday I left Bandung and went to Yogyakarta. Argo Wilis Express departed on time, at 7 AM. Before it departed, I bought my breakfast meal first at Hoka-Hoka Bento and ate it on board.

>> Fast Forward >>

At 2.40 PM, Argo Wilis Express arrived at Yogyakarta Tugu Railway Station. As I wrote before, train is not getting slower. It was only late 20 minutes from current schedule, but it used to arrive at around 2 or 2.15 PM.

Btw, this morning I got up at 5 AM (dilligent, rite?? lol). Well, actually I got up so early just to drop my parents off at Adisutjipto Airport since they are going to Surabaya today. Tonight, they are coming back from Surabaya and I will also pick them up at the airport. After dropping them off, I went back to my home and continued my sleep, he3... :)

At 8.40 AM this morning, I accompanied my grandma having breakfast at a soto restaurant. Then, we went to Ambarrukmo Plaza. Well, at 9.30 AM, the mall was still not open 100% yet. At 10.30 AM, we went back home

Btw, couple of days ago, my lil' bro upgraded this computer. And guess what?? Now it's so cool!! With a cooler speaker (with woofer and treble), plus a lot faster internet connection. I'm not really sure in what upgrading have something to do with, but now my internet connection is a lot faster than it used to be!! That's great!! He3... :)

BAHASA INDONESIA

Akhirnya kemarin aku meninggalkan Bandung dan pergi ke Yogyakarta. Kereta Ekspres Argo Wilis berangkat tepat waktu, jam 7 pagi. Sebelum berangkat, aku beli makan pagi dulu di Hoka-Hoka Bento dan memakannya di dalam kereta.

>> Fast Forward >>

Jam 2.40 siang, Argo Wilis sampe di Stasiun Kereta Api Tugu Yogyakarta. Seperti yang aku tulis sebelumnya, kereta sekarang jadi tambah lambat. Kemarin sih cuma telat 20 menit dari jadwal kali ini, tapi biasanya dulu tu sampe jam 2 ato jam 2.15an gitu loh.

Btw, pagi ini aku bangun jam 5 loh (rajin kan?? lol). Hmm, sebenere aku bangun pagi sih buat nganterin ortuku ke Bandara Adisutjipto soale mereka kan pergi ke Surabaya hari ini. Malam ini mereka balik dari Surabaya dan aku juga bakalan jemput mereka di airport deh. Habis nganterin mereka, aku balik ke rumah dan melanjutkan tidur saya, he3... :)

Jam 8.40 pagi ini, aku nemenin nenekku makan pagi di sebuah restoran soto. Trus, kita pergi ke Plaza Ambarrukmo. Hmm, jam 9.30 pagi sih, mall-nya masih belum buka bener-bener 100% gitu. Jam 10.30 pagi, kita balik ke rumah

Btw, beberapa hari yang lalu, adikku meng-upgrade komputer ini. Dan tebak gimana?? Skarang jadi keren loh!! Dengan speaker yang lebih keren (dengan woofer dan treble), plus koneksi internet yang jadi lebih cepet. Aku nggak begitu yakin apa kaitannya upgrade dengan koneksi internet, tapi sekarang internetku jadi jauh lebih cepet daripada pas dulu!! Bagus kan!! He3... :)

No comments:

Post a Comment