Sunday, February 25, 2007

#295 - My Trip to Jakarta (PART 1: Day One and Wedding (Half))

ENGLISH

note: I'm gonna use some initials to make the story easier and more clear... :)

Sunday, 18th February 2007

The day before, my parents and I decided to meet at Citraland Mall, so I booked a travel ticket to go to West Jakarta (Citraland). According to the schedule, my travel would depart at 10.15 AM, so at 9.15 AM I called a cab to bring me to BTC (Bandung Trade Center) where my trip to Jakarta would start. Well, to be honest, twas my first time in my entire life I ever caught a travel to go to other city... :) At 10.08 AM, about 7 minutes earlier than the schedule according to my watch, we left Bandung. The existence Bandung - Jakarta Highway was so cool, in only about 2 hours, I arrived at Citraland. However, I think the condition of the highway between Bandung and Cikampek was not really good. It was not that supportive to make the trip so smooth and cozy.

>> Fast Forward >>

At 12.30 PM, I arrived at Citraland. I met my parents (and my uncle and aunt) at a restaurant called Noodle Cafe. It was not really hard to find it... :) After having lunch there, we went upstairs to see the location of Qua-Li Jakarta. Btw, when we were having lunch, I also saw the computer picture of Qua-Li Jakarta, he3... :) Then, after walking around Citraland Mall and purchasing a radio-control car for my nephew who was (coincidentally) celebrating his 5th birthday this day, we left Citraland and went to our hotel, Mega Anggrek, near Taman Anggrek Mall. I then took a nap.

At around 6 PM, I met some other aunties and uncles, and we went to my uncle / UR (whose son (my cousin (KM)) was the groom)'s house to have a sort of celebration. After having a quick liturgy, we then had dinner (which had already been waited for, he3... :D). Unfortunately Then, I got a sudden job for the wedding tomorrow. I became PIC of laptop. So, my jobs were to keep an eye on the laptop (for sure) and also operate it during the wedding party the next day (to play (slideshow) some wedding pictures). At 10 PM, we went back to our hotel.

Monday, 19th February 2007

I got up at around 7.45 AM in the morning. At 8.30 AM, we were picked up to go to my UR's house since my parents' job was to bring KM to the bride at Mulia Hotel (where the wedding party would be held later in the evening). Okay, so at 9 AM we departed and went to Mulia Hotel. It was quite a long journey, after 45 minutes trip, we finally arrived at Mulia Hotel. Guess what?? The procession only took less than 2 minutes!! What!?!? I thought it was gonnabe longer... .

Then, my parents and I went to Taman Anggrek Mall to waste spend our time before 12 PM where the groom and bride would do a tradition (actually there is a name for it but I dun really remember... :P >> it's a Chinese term, hmm....) to ask for kinda prosperity to their parents for sure, and some older relatives, and they would also get angpao-s. So, at 10 AM we arrived at Taman Anggrek. My mum went to a salon, my dad went to ... (well, I dun really know), and I just walked around the mall. At 11.30 AM, my mum called me and we met at the salon. My dad then called UR and apparently, he got the news that the ceremony would be a lil' late. Okay, so we had lunch at a restaurant and we ordered Roast Duck... :) It was okay, not that special, but not that bad also. At 12.30 PM, we left Taman Anggrek

to be continued...............................

Next on My Trip to Jakarta:
- wedding ceremony at the church
- wedding party and laptop problem
- Indonesian Idol Audition
- busway
- being in The Amazing Race

::: Qua-Li Jakarta at Citraland

::: Dinner Part One

::: Dinner Part Two (which I had just after I finished eating Dinner Part One... :D)

::: The Lobby of Mulia Hotel which is not a 5-stars hotel anymore (but now it's a Diamond Class Hotel, one class BEYOND 5 stars hotel, wow... :D)

::: Roast Duck

BAHASA INDONESIA

catatan: Aku akan menggunakan beberapa inisial untuk membuat ceritanya lebih gampang dan lebih jelas... :)

Minggu, 18 Februari 2007

Sehari sebelumnya, orangtuaku dan aku memutuskan untuk ketemu di Citraland Mall, jadinya ya aku pesen tiket untuk pergi ke Jakarta Barat (Citraland). Berdasarkan jadwalnya, travelku akan berangkat pada jam 10.15 pagi, jadi jam 9.15 pagi aku nelpon taksi untuk mengantar aku ke BTC (Bandung Trade Center) dimana perjalananku ke Jakarta akan dimulai. Hmm, jujur nih, itu adalah kali pertama sepanjang keseluruhan hidup saya pertama kalinya saya naik travel untuk pergi ke kota lain... :) Jam 10.08 pagi, sekitar 7 menit lebih awal dari jadwalnya berdasarkan jam tangan saya, kita meninggalkan Bandung. Keberadaan Jalan Tol Bandung - Jakarta keren juga ya, cuma dalam waktu sekitar 2 jam, aku udah nyampe loh di Citraland. Bagaimanapun juga, menurutku kondisi jalan tolnya di antara Bandung dan Cikampek tetep ga mendukung untuk membuat perjalanannya mulus dan nyaman.

>> Fast Forward >>

Jam 12.30 siang, aku sampai di Citraland. Aku ketemu ortuku (dan juga Om dan Tante saya) di sebuah restoran bernama Noodle Cafe. Nggak susah-susah amat sih untuk menemukannya... :) Habis makan siang disana, kita naik ke atas untuk melihat lokasinya Qua-Li Jakarta ntar. Btw, waktu kit lagi makan siang, aku ngeliat gambar komputernya Qua-Li Jakarta loh, he3... :) Trus, habis jalan-jalan di Citraland dan membeli mobil radio-kontrol untuk keponakan laki-laki saya yang (kebetulan) lagi ulang tahun yang kelima pada hari itu, kita meninggalkan Citraland dan pergi ke hotel kami, Mega Anggrek, di deketnya Taman Anggrek. Aku trus tiduran deh.

Sekitar jam 6 sore, aku ketemu beberapa om dan tante saya yang lainnya, dan kita pergi ke rumahnya om saya / UR (yang anaknya (sepupuku (KM) adalah pengantin prianya) untuk menghadiri semacam syukuran. Habis ada perayaan syukur cepat, kita trus makan malem deh (yang sudah ditunggu-tunggu tuh, he3... :D). Sayangnya Kemudian, aku tiba-tiba dapet tugas dadakan untuk perayaan pernikahannya besoknya. Aku menjadi PIC laptop. Jadi, tugasku adalah mengawasi laptopnya (tentu saja) dan juga mengoperasikannya selama perayaan pernikahan keesokannya (untuk memainkan (slideshow) beberapa foto pernikahan). Jam 10 malem, kita balik ke hotel deh.

Senin, 19 Februari 2007

Aku bangun jam 7.45 pagi. Jam 8.30, kita dijemput untuk pergi ke rumahnya UR soale kan orangtuaku dapet tugas untuk membawa KM ke pengantin perempuannya di Hotel Mulia (dimana penikahannya akan dilangsungkan malam harinya). Oke, trus jam 9 pagi kita berangkat dan pergi ke Hotel Mulia. Perjalanannya lumayan jauh ya ternyata, habis perjalanan sekitar 45 menit, kita akhirnya sampai juga di Hotel Mulia. Tebak bagaimana?? Prosesinya cuma butuh waktu kurang dari 2 menit ternyata!! Apa!?!? Aku kira bakalan lebih lama tuh... .

Trus, ortuku dan aku pergi ke Mall Taman Anggrek untuk membuang-buang menghabiskan waktu sebelum jam 12 siang dimana rencananya pengantin akan melakukan tradisi (sebenernya ada namanya sih, tapi ga inget saya... :P >> istilahnya dalam bahasa Cina tuh, hmm....) untuk meminta semacam berkat ke orang tua tentu saja, dan beberapa kerabat yang lebih tua, dan mereka juga akan dapat angpao. Jadi, jam 10 pagi kita sampai di Taman Anggrek. Mamaku pergi ke salon, papaku pergi ke... (wah, nggak gitu tau saya), dan aku ya cuma jalan-jalan aja di dalem mall-nya. Jam 11.30an, mamaku nelpon dan ketemu di salonya. Papaku trus telpon UR dan ternyata, acaranya kemungkinan akan agak terlambat. Oke deh, jadinya kita ya makan siang dulu di sebuah restoran dan memesan Bebek Panggang... :) Rasanya biasa lah, nggak spesial-spesial amat, tapi juga nggak separah itu koq. Jam 12.30 siang, kita meninggalkan Mall Taman Anggrek

bersambung...............................

Berikutnya dalam My Trip to Jakarta:
- perayaan pernikahan di gereja
- pesta pernikahan dan masalah laptop
- audisi Indonesian Idol
- busway
- ikutan The Amazing Race

No comments:

Post a Comment