Wednesday, January 31, 2007

#283 - Whatta Wednesday!! (ping pong)

ENGLISH

Before I start writing about Wednesday, let me start from Tuesday Story just a lil' after I had my LOGIC class.

My LOGIC class was finished at 2.30 PM, and as you can read at my previous entry, this change still hasn't been fixed yet and I still need to make it fixed by registering at PKH. So, after class, with the risk PKH had already been closed yet and I knew that risk, I walked to PKH. And yes, twas close and the man there said I should come back the next day (today) between 8 AM and 12 PM.

Well, FYI, today Unpar celebrates Dies Natalis (Birthday) and because of that there was an announcement yesterday that today from 9 AM till 1 PM there would be no class. Well, I had one class at 9 AM till 11 AM, and I was happy since today, it was off!! :)

With nice mood in starting the day (which is usually a good thing), at 9 AM I walked to my campus to go to PKH. Arriving there, the man said, because there was a Dies Natalis Ceremony, so I should come back at 1 PM since the guy who was responsible for this was at the ceremony. Okay, so I went back to my boarding house and went to a hotspot cafe.

At 12.15 PM I went back home and at 12.40 PM I walked to PKH again. I arrived there at 12.45 PM and waited for 1 PM to come. Time was ticking, and 1 PM came. The guy was still not there. Then, at 1.15 PM, the guy finally came, and guess what?? He asked us (well, not only me who apparently wanted to change MKU's schedule) to come back tomorrow morning between 8 AM and 12 PM!!! ARRRGGGGHHHHH...... . Wtf?? I have been there 3 times and I got THE SAME ANSWER to go back there next time??? Sh*t!! That's not my fault, I came there exactly at the time they mentioned and they canceled it with lame (or even NO) reason?? That really sucks!!! :( :(

Okay, with a lil' anger feeling, I went back home and took a nap for 1 hr. At 2.30 PM I woke up and at 2.45 PM I went back to my campus to have my Second Calculus Lecture. Arriving there, I met my friends and they said that the lecture was canceled!! What!?!?!?!? (the first thing which popped up in my mind was: "Are you kidding me??"). I checked at the announcement board and there was no cancellation announcement and I thought they were just joking. But apparently, the were RIGHT!!! There was no lecture... . ARRRGGGGHHHHHHHH..... . Well, then, we played cards until 5 PM.

So, today I went to my campus 3 times and also got 'tricked' 3 times... :( :( Whatta Wednesday.... . If I knew that, I would have relaxed all the day

::: quick update ::: (Thu, 1st Feb 07, 6.32 PM)

Btw, finally this morning I was able to meet him and fix my schedule. So, if there is changing in schedule anymore, so Saturday will be officially my off-day!!! :)

BAHASA INDONESIA

Sebelum aku memulai menulis tentang hari Rabu-ku, ijinkan saya menulis sedikit cerita Selasa sehabis aku mengikuti kelas LOGIKA.

Kelas LOGIKA-ku selesai jam 2.30 siang, dan seperti yang bisa dibaca pada postinganku sebelumnya, perubahan ini masih belum permanen dan aku masih harus membuatnya permanen dengan mendaftar ke PKH. Jadi, habis kelas kemarin, dengan resiko PKH udah tutup dan aku tahu resiko itu, aku berjalan ke PKH. Dan bener aja, PKH-nya sudah tutup dan kata orang yang disana aku mendingan balik lagi keesokan harinya (hari ini) antara jam 8 pagi sampe jam 12 siang.

Hmm, FYI, hari ini Unpar lagi merayakan Dies Natalis (Ulang Tahun) dan karena itu kemarin ada pengumuman kalo hari ini dari jam 9 pagi sampe jam 1 siang ga bakalan ada kuliah. Nah, kan aku ada kelas tuh jam 9 sampe jam 11, berarti kelasnya kan libur, dan saya merasa senang!! :)

Dengan mood yang baik dalam memulai hari ini (yang biasanya adalah hal yang bagus), jam 9 pagi aku berjalan ke kampus untuk pergi ke PKH. Habis sampai disana, karena ada perayaan Dies Natalis, jadi orangnya ngomong ke aku kalo aku suru balik lagi jam 1 siang soale orang yang bertanggung-jawab atas hal ini lagi ada di perayaannya. Oke deh, jadi aku balik ke kosku dan kemudian pergi ke kafe hotspot.

Jam 12.15 siang, aku balik ke rumah dan jam 12.40 siang aku balik ke PKH lagi. Aku sampe jam 12.45 siang dan menunggu jam 1 untuk datang. Waktu berdetak, dan akhirnya jam 1 datang juga. Tapi orangnya masih blom dateng. Nah, akhirnya jam 1.15 orangnya datang dan tebak bagaimana?? Dia meminta kami (hmm, nggak cuma saya saja yang pingin mengganti jadwal MKU ternyata) untuk balik lagi besok antara jam 8 pagi - 12 siang!! ARRRGGGGHHHHH...... . Wtf?? Aku udah kesana 3 kali dan mendapatkan JAWABAN YANG SAMA untuk balik lagi lain waktu?? An***g!! Itu kan bukan kesalahan saya, aku dateng kesana tepat di waktu yang mereka sebutkan dan mereka membatalkannya dengan (atau malah TANPA) alasan (yg payah)?? Menyebalkan sekali!!! :( :(

Okay, dengan sedikit perasaan marah, saya balik ke kos dan tiduran deh selama 1 jam. Jam 2.30 sore aku bangun dan jam 2.45 sore aku pergi ke kampus untuk ikut kuliah Kalkulus Dua. Habis sampai disana, aku ketemu temen-temenku dan mereka bilang kalo kelasnya dibatalkan!! Apa!?!?!?!? (hal pertama yang muncul di pikiran saya adalah: "Mesti bercanda nih"). Aku mengecek ke papan pengumuman tapi nggak ada pengumuman pembatalan kelasnya dan aku kira mereka ya cuma bercanda doank. Tapi ternyata mereka BENAR!!! Tadi nggak ada kuliah... . ARRRGGGGHHHHHHHH..... . Ya udah, trus aku main kartu deh sampe jam 5 sore.

Jadi, hari ini aku ke kampus 3 kali dan juga 'tertipu' 3 kali... :( :( Benar-benar Rabu.... . Tau gitu kan aku santai-santai aja hari ini

::: apdet cepet ::: (Kms, 1 Feb 07, 6.32 PM)

Btw, akhirnya pagi ini aku bisa bertemu sama orangnya dan memastikan jadwal saya. Jadi, klo gak ada perubahan jadwal lagi, Sabtu akan menjadi hari libur saya secara resmi!!! :)

No comments:

Post a Comment