Sunday, December 03, 2006

#251 - Exhausting Saturday

ENGLISH

As you can read at some previous entries, Saturday is one of my busiest day of the week, and so was last Saturday. Having regular lectures from 7 AM till 1 PM was still not "enough". At 2 PM, I also had to attend the Komat 2007 meeting. In the 1 hour break, I went to the net cafe and browsed the internet world. At 1.55 PM I went back to my campus and arrived on time. But now I live in a country named "Indonesia" whose people are famous of their "rubber clock" habit. The meeting which was supposed to start at 2 PM started at 2.30 PM because most of the people were late. When I arrived at 2 PM, there had been only 3 people (including me). Whatta pity...

At 4.30 PM, that meeting finished and I could go back to my boarding house. After taking a bath, my friend and I went to Bandung Railway Station to purchase my train ticket home. I plan to go home to Yogyakarta at 21st December 2006 and returned to Bandung at 12th January 2007. However, yesterday was 2nd December 2006, and I didn't realize at first that we can only purchase train tickets maximum 30 days before the day we travel. So, I could only purchase my ticket home to Yogyakarta, and couldn't purchase my returning ticket. Arrrggghhh... . So, next 13th December I will go to the train-station again to purchase my returning ticket. Why don't I buy it at Yogyakarta?? Because I'm gonnabe too lazy to buy... :) After that we went to Istana Plaza until 8 PM. At 10 PM, I was soo sleepy and wasn't able to keep my eyes opened alias I went to bed...

--- commercial break ---

My shop, Kassaya, has opened a new store in Mal Malioboro Yogyakarta starting 1st December 2006, located on the Ground Floor number 9.

--- commercial break ends ---

BAHASA INDONESIA

Seperti yang bisa dibaca pada beberapa entry sebelumnya, Sabtu adalah salah satu hari tersibukku dalam seminggu, dan tentu saja Sabtu kemearin. Mengikuti kuliah reguler dari jam 7 sampe jam 1 siang masih belum "cukup". Jam 2 siang, aku juga harus menghadiri rapat panitia Komat 2007. Dan dalam istirahat 1 jam itu aku pergi ke warnet dan menjelajahi dunia internet deh. Jam 1.55 siang aku balik ke kampusku dan sampai tepat waktu. Tetapi kini aku hidup di negara yang bernama "Indonesia" yang orang-orangnya terkenal dengan kebiasaan "jam karet" mereka. Pertemuan yang seharusnya mulai jam 2 siang baru dimulai jam 2.30 siang gara-gara kebanyakan pada telat. Ketika aku sampe jam 2 siang, baru ada 3 orang (termasuk aku) loh yang dah datang. Kasian skali...

Jam 4.30 sore rapatnya selesai dan aku bisa balik ke kosku deh. Habis mandi, temenku sama aku pergi ke Stasiun Kereta Api Bandung untuk membeli tiket untuk pulang ke Yogyakarta ntar. Aku rencana sih pulang tanggal 21 Desember 2006 dan balik ke Bandung tanggal 12 Januari 2007. Tetapi, kemarin adalah tanggal 2 Desember 2006, dan pada awalnya aku nggak sadar kalo kita tuh cuma bisa membeli tiket maksimal 30 hari sebelum keberangkatan. Jadi aku nggak bisa membeli tiketku balik ke Bandung deh kemarin, cuma bisa beli tiket pulang besok. Arrrggghhh... . Jadi, besok tanggal 13 Desember aku harus ke stasiun lagi deh untuk beli tiket balik ke Bandung. Kenapa ga beli di Yogyakarta?? Soalnya aku akan malas skali untuk membeli... :) Habis itu kita pergi ke Istana Plaza sampe jam 8 malam. Jam 10 malem, aku ngantuuuk banget dan nggak bisa membuka mata saya alias tidur...

--- iklan komersial ---

Toko saya, Kassaya, baru saja membuka gerai baru di Mal Malioboro Yogyakarta sejak 1 Desember 2006, dan terletak di Lantai Dasar Nomor 9.
--- iklan komersial selesai ---

No comments:

Post a Comment