Wednesday, November 01, 2006

#232 - Sh***y Monday & Tuesday

ENGLISH

As you can read here, last Sunday (29/10/2006) I went back to Bandung driving my new car with my parents and my cousin. Last Monday, I had just my ordinary Monday where I had lectures from 7 AM until 3 PM in the afternoon.

At about 1.30 PM, I got an sms from an unknown number (which later I found out whose number that is) telling me about a phone number of a mechanic . At first I just thought that was just a mis-sent sms. At 3 PM, when I went back to my boarding house (my parents had just been waiting there for couple of minutes) my mom told me that my new car (driven by my cousin) earlier that day was struck by a motorbike. Unfortunately, that was NOT the biker's fault, that was my cousin's. He wanted to turn around but didn't look at the right spion and also didn't turn on the right lamp. As a result, well, I hope you can imagine it yourself..... :( Therefore, yesterday morning I had to bring my car to that mechanic and the repairment takes 1 week time which means until next Tuesday (next week), I can't drive my car and will still live my ordinary life before going back to Jogjakarta last week which honestly I didn't expect to happen.

Yesterday afternoon, my friend and I went to BCA (he took his money from the ATM and I did mutation on my account just to check it correct) and after that went to Paris van Java Mall. There, we had lunch at KFC and after that had drinks at a stand there for FREE >> we drank juice and coffee. As you can read at this entry, I also got FREE drinks, and guess what?? Yesterday we had the same FREE drinks from the same shop!! :) That's apparently not a promotional event, but we (my parents, their friends, and I) use(d) one of their friends name who bought so many products from that shop and as an "additional rewards", we can have drinks at that shop all over Indonesia for FREE >> if I don't misinterpret it, that reward is everlasting, he3..... :) Then, we went back home.

-- Quick Update --

This morning finally I got my Religiocity Education UTS Result where I got 83. Pretty good I think since the highest mark in my class is 85 and the lowest is 65.... :)

BAHASA INDONESIA

Seperti yang bisa dibaca disini, kemarin Minggu (29/10/2006) aku balik ke Bandung mengendarai mobil baruku bersama orangtuaku sama koko sepupuku. Senin kemarin, aku menjalani hari Senin-ku yang biasa dimana aku ada kuliah dari jam 7 sampe jam 3 sore.

Sekitar jam 1.30 siang, aku dapet sebuah sms dari sebuah nomor tak dikenal (yang pada akhirnya aku tahu itu nomernya siapa) ngomong ke aku tentang sebuah nomor telepon dari sebuah bengkel. Pertamanya aku ya ngira kalo sms itu cuma sms yang salah sambung. Jam 3 sore, ketika aku balik ke kosku (orangtuaku dah nunggu di kosku selama beberapa menit) mamaku ngomong ke aku kalo paginya hari itu, mobil baruku (yang disetir sama kokoku) ditabrak sama sebuah motor. Malangnya lagi, kecelakaan itu bukan kesalahan pengendara motornya, tapi kesalahan kokoku. Dia mau puter balik ke kanan tapi nggak lihat kaca spion dan nggak nyalain lampu riting kanan. Sebaga hasilnya, hmmm, moga2 bisa dibayangin sendiri lah..... :( Makanya kemarin pagi aku harus membawa mobilku itu ke bengkel dan perbaikannya memakan waktu seminggu yang berarti selama seminggu ini sampe Selasa depan, aku nggak bisa naik mobilku dan akan menjalani kehidupanku seperti sebelum balik ke Jogjakarta minggu lalu yang sejujurnya nggak aku harapkan untuk terjadi.

Siang kemarin, temenku sama aku pergi ke BCA (dia mau ngambil uangnya dari ATM dan aku kan melakukan penyesuaian atas rekeningku untuk ngecek) dan habis itu pergi ke Mall Paris van Java. Disana, kita makan siang di KFC dan habis itu minum di sebuah stand disana GRATIS >> kita minum jus sama kopi. Seperti yang bisa dibaca di postingan ini, aku juga mendapatkan minuman GRATIS dan tebak gimana?? Kemarin kita juga mendapatkan tuh minuman yang GRATIS dari toko yang sama!! :) Ternyata itu bukan even promosi loh, jadi kita (orangtuaku, temen mereka, dan saya) menggunakan nama salah satu temen mereka yang beli banyak sekali produk dari tuh toko, dan sebagai "hadiah tambahannya", kita bisa minum di toko itu di seluruh cabang di Indonesia GRATIS >> kalo aku nggak salah tangkep nih, kayanya hadiah ini berlaku selama-lamanya loh, he3..... :) Trus kita balik ke kos deh.

-- Apdet Cepet --

Pagi ini akhirnya aku dapet nilai UTS Pendidikan Agamaku dimana aku dapet nilai 83. Lumayan bagus sih menurutku soalnya nilai tertinggi di kelasku kan 85 dan nilai terendahnya 65.... :)

No comments:

Post a Comment