Saturday, October 07, 2006

#218 - Friday Story, an ordinary day

ENGLISH

After writing
this entry yesterday, I think I'm gonna write something pretty boring right now about my life yesterday.... .

Yesterday morning I got up at 9 AM, and after taking a shower (yea, lucky me, in my boarding house, my bathroom is also "equipped" with shower... :D) I had breakfast. Then, I went to the internet cafe, and wrote
this entry. After that, I went back home, and since in the afternoon at 1.30 PM I was gonna have a Religion Education Examination, so I studied. Last week, my lecturor said that it was not gonnabe all about "memorizing" exam, that's old-fashioned, that's what he said. But, based on my experience (wakzz) at high-school, which also use this method, we still need to read and study from the hand-outs and our notes... :) therefore yesterday I studied.

Then at 12.30 PM, I went to my campus heading for the library first to return an overdue book (actually I didn't know before that it had been overdue, I thought I had 2 weeks time, but my senior told me that "special" for that book, I only had 3 days. Arrrggghhhh...). Well, unfortunately, the library was close yesterday. Arrrggghhhhh... . Okay, then I went to Building 3 (my exam was gonnabe held in that building). At 1.30 PM, the exam started and we only had 1 hour to finish the exam. At first I thought: "Why is the time so short??" Because I was too confident had finished my work-sheet at 2 PM, so I left the room at that time (so, I only used only about 30 minutes, he3... :D). Then, I went back home and took a nap.

In the evening, my friends and I had dinner together at Sentra Kampus (Senpus). Actually I don't really like having meal at Senpus since it's pretty expensive there... :( >> but Senpus is a hotspot area, that's cool. After that, we went back home. Before that, I went to an internet cafe first... :)

That is the story of my boring, plain, and ordinary day yesterday....

BAHASA INDONESIA

Habis nulis
postingan ini kemarin, kayaknya aku bakal nulis sesuatu yang lumayan membosankan tentang kehidupanku kemarin deh.... .

Kemarin pagi aku bangun jam 9 pagi, dan habis mandi pake shower (iya, beruntung deh saya, di kos-ku, kamar mandiku juga "dilengkapi" dengan shower... :D) aku sarapan. Trus aku pergi ke warnet dan menulis
postingan ini. Habis itu, aku balik lagi ke kos, dan karena siangnya jam 1.30 siang aku bakalan Ujian Pendidikan Agama, jadi aku belajar deh. Minggu lalu dosenku ngomong kalo ujiannya nggak bakalan tentang "menghafal", itu udah kuno, itu yang dia bilang. Tapi berdasarkan pengalamanku (wakzz) di SMA, yang juga menerapkan metode yang sama, kita masih harus membaca dan belajar dari hand-out sama catatan kita... :) makanya kemarin aku belajar.

Trus jam 12.30, aku pergi ke kampus menuju ke perpustakaan dulu untuk ngembaliin buku yang dah telat (sebenernya sebelumnya aku nggak tau loh kalo dah telat tuh buku, soale aku kira kan waktunya 2 minggu, trus ada senior yang bilang kalo "khusus" untuk tuh buku, waktunya cuma 3 hari. Arrrggghhhh...). Trus, sayangnya, perpustakaan tutup tuh kemarin. Arrrggghhhhh... . Okay, trus aku pergi ke Gedung 3 (ujianku bakalan diadain di dalam tuh gedung). Jam 1.30 siang, ujian dimulai dan kita cuma punay waktu 1 jam untuk menyelesaikan ujian. Pertama aku mikir, "Koq bentar banget yah??". Tapi karena aku dah kepedean dah selesai ngerjain pekerjaanku jam 2 siang, jadinya aku meninggalkan ruangan jam segitu tuh (jadi aku cuma memakai waktu 30 menit, he3... :D). Trus aku pulang dan istirahat deh.

Sorenya, aku sama temen2ku makan malam bersama di Sentra Kampus (Senpus). Sebenernya sih, aku rada males makan di Senpis soale lumayan mahal disana... :( >> tapi Senpus tuh area hotspot loh, keren tuh. Habis itu kita balik deh, sebelumnya, aku pergi ke warnet dulu... :)

Itulah cerita tentang hariku kemarin yang membosankan, datar, dan biasa-biasa saja....

No comments:

Post a Comment