Thursday, September 14, 2006

#206 - Wednesday (13/09)

ENGLISH

Actually two days ago I was pissed, but I'm not gonna write about it here, because it does really make me pissed again if I remember it in my mind. But it has something to do with yesterday.... .

Well, this week, there is a Mathematics Competition for high-school and JHS students in my campus. It reminds me to the same competition which I joined last year, you can read
here. Yesterday, I met my ex-teacher and some juniors from my high-school there joining the competition, and 2 of them made it to the semi-final. Congratulations!! :) Then, I had lectures until 2 PM, because of that event, all lectures were moved to 6th level of Building 9, and my second lecturor forgot it. He didn't show up for almost 20 minutes, which could mean there was no lecture for yesterday!! Unfortunately My friend (who also didn't notice that announcement) called us to go down to semi-basement said that our lecturor had already waited for us for SO long. So, again we went downstairs to semi-basement, and said about the change to our lecturor, and guess what?? WE MOVED upstairs again... . Arrggghhh.... .

Well, finally yesterday my friend got The Monopoly board game priced Rp. 10,000.oo, so yesterday we could play that game, and I WON!! He3... :P

BAHASA INDONESIA

Sebenernya sih dua hari yang lalu aku lagi marah, tapi aku nggak mau nulis disini ah, soalnya bener-bener bikin aku marah lagi kalo aku inget hal itu dalam pikiranku. Tapi ada hubungannya sih sama kemarin.... .

Hmm, minggu ini, ada Kompetisi Matematika untuk anak-anak SMA dan SMP di kampusku. Ini mengingatkanku pada kompetisi yang sama yang aku ikuti setahun yang lalu, bisa dibaca
disini. Kemarin, aku ketemu mantan guruku dan beberapa adik kelasku mengikuti kompetisi itu, dan 2 dari mereka berhasil untuk masuk ke semi-final. Selamat!! :) Trus, aku ada kuliah sampe jam 2 siang, karena event ini semua kuliah pindah ke lantai 6 Gedung 9, dan dosen keduaku lupa akan hal itu. Dia nggak muncul hampir 20 menit, yang bisa berarti nggak akan ada kuliah untuk kemarin!! Sayangnya Temenku (yang juga nggak memperhatikan pengumuman itu) telpon kita disuruh ke bawah di semi-basement katanya dosen udah menunggu kita LAMA sekali. Jadi, lagi-lagi kita turun ke bawah ke semi-basement, dan bilang tentang pergantian ini pada dosen kami, dan tebak apa?? Kita PINDAH ke atas lagi... . Arrggghhh.... .

Hmm, akhirnya kematin temenku mendapatkan game papan Monopoli seharga Rp. 10.000,oo, jadi kemarin kita bisa main game ini dan AKU MENANG!! He3... :P

No comments:

Post a Comment