Monday, September 04, 2006

#200 - OSPEK and 200!!

ENGLISH

FINALLY, yesterday my faculty OSPEK finished, which means I can be much more relieved right now. Actually, last week I was elected to be the "class-leader" of my class (2006), and because of that, yesterday I got a "special" (not really special actually) treatment. Some seniors blamed me because we (and for sure I was included) made some mistakes (for not bringing some items >> actually one reason why we made that mistake was because the order was bias, so we could interpret it to some different ways and that really confused us), and I was not a good-leader because of that (okay, that was my responsibility, but I think they should also see from our point of view, where the task was given last Friday, so we had only 2 days for making it, beside we also had lectures and some assignments, but that IS OSPEK, where seniors = correct; newbies = wrong, idiot, etc), and some other things. BUT IN THE END
(well, I have to emphasize this), it ended happily, where they greeted us as new members of math by throwing some many water baloons to us, and apologized for what they had done to us... :) And now, I do really realize and feel what some friends have told me about OSPEK (OSPEK is one great experience and gave us many unique memories in our life.... :D I can say this because I have passed through all the program, but when I was passing through that, I DID hope that program to be over VERY SOON... . :D).

Well, this entry is my 200th entry. That's one great accomplishment for me, where my
100th entry was posted last February 2006, which means in the duration of 6.5 months, I have posted 100 entries (15.38 entries per-month). Thanks You for all who always like to visit my blog and also leave your comments here.... :) I do appreciate that, and keep coming to my blog... :D

BAHASA INDONESIA

AKHIRNYA, kemarin OSPEK jurusanku selesai juga, yang berarti aku bisa menjadi jauh lebih lega sekarang. Sebenernya, minggu lalu kan aku dipilih jadi ketua angkatanku (2006), dan karena itu, kemarin aku dapet perlakuan "khusus" (nggak khusus sih sebenernya). Beberapa senior menyalahkan saya karena kami (tentu juga termasuk saya) membuat beberapa kesalahan (nggak membawa beberapa barang >> sebenernya satu alasan kenapa kita melakukan kesalahan itu tuh karena perintahnya tuh ambigu, jadi bisa kita interpretasikan ke beberapa hal, yang membingungkan kita), dan aku nggak menjadi ketua yang baik karena kesalahan-kesalahan itu (oke deh, itu tanggung-jawabku, tapi ya maksudku mereka juga perlu melihat dari sudut pandang kita dong, dimana tugasnya dikasi hari Jumat, jadi kita cuma punya 2 hari buat ngerjain tuh tugas, di samping kita juga ada kuliah dan tugas untuk diselesaikan, tapi ituLAH OSPEK, dimana senior = benar, anak baru = salah, idiot, dll), dan beberapa hal lain. TETAPI PADA AKHIRNYA
(hmm, aku harus menekankan ini nih), mereka menyambut kita sebagai anggota baru matematika dengan melemparkan beberapa banyak balon air ke kita dan minta maf atas apa yg sudah mereka lakukan pada kita... :) Dan sekarang, aku benar-benar menyadari apa yang beberapa temen cerita ke aku tentang OSPEK (OSPEK adalah sebuah pengalaman dan memberi kita banyak kenangan unik dalam hidup kita.... :D Aku bisa ngomong gini soalnya aku dah melewati programnya, tapi pas aku lagi ngejalanin tuh proses, aku bener-bener berharap tuh program CEPET-CEPET selesai.... :D)

Hmm, ini adalah postinganku yang ke-200. Itu adalah satu pencapaian yang baik untuk aku, dimana
postingan ke-100ku di-posting Februari 2006 kemarin, yang berarti dalam jangka waktu 6,5 bulan, aku sudah mengepos 100 entri (15,38 postingan per-bulan). Terima Kasih untuk semua yang sudah mengunjungi blog saya dan juga meninggalkan komen disini... :) Aku bener-bener menghargai itu, dan terus berkunjung ke blog saya yah.... :D

No comments:

Post a Comment