Tuesday, August 22, 2006

#195 - Monday, Disguise in Blessing

ENGLISH

Yesterday afternoon, at 3.30 PM, my friend and I went to Ciwalk Mall to look for some stuffs for OSPEKKA, then since sometimes I also felt my room hot, so we also decided to go to Carrefour Sukajadi (Carrefour and Ciwalk are NOT in the same place) to look for a fan after walking around at Ciwalk. At 4.30 PM, we left Ciwalk and walked across the street to Premierre Plaza to take some money at ATM (there is NO ATM at Ciwalk, isn't that weird??). Because I hadn't had lunch, so I had meal (blend between lunch and dinner) at Hoka-Hoka Bento at Premierre Plaza. I was so full after finishing having meal. After that, we caught a taxi to go to Carrefour Sukajadi.

After buying a fan, we planned to go home. BUT, when I was about to stamp my fan's guarantee card, a guy came to me and said that I got the invitation card to have meal for FREE at a new Japanese Restaurant there. I could bring as many people as I could and I could also order ANY food and drinks I wanted FOR FREE, BUT the card was valid only for yesterday. Arrrrgggghhhh, I had already been full at that time and if I had known that I was gonna get this card, I wouldn't have had meal at Hokben Restaurant (note: Hoka-Hoka Bento is also a Japanese Restaurant). But, finally we decided to have meal at that restaurant because we were greedy didn't want to waste this rare opportunity, he3... :) But I couldn't really taste and enjoy the food since I had been full.... :( Disguise in Blessing (was it still a blessing??)

BAHASA INDONESIA

Kemarin siang, jam 3.30 sore, aku sama temenku pergi ke Mall Ciwalk untuk mencari beberapa barang untuk OSPEKKA, trus karena kadang-kadang aku ngerasa ruanganku tuh panas, jadi kita juga memutuskan untuk pergi ke Carrefour Sukajadi (Carrefour dan Ciwalk tuh NGGAK berada pada satu tempat yg sama) untuk nyari kipas angin habis jalan-jalan di Ciwalk. Jam 4.30 sore, kita meninggalkan Ciwalk dan menyeberang jalan ke Premierre Plaza untuk ngambil uang di ATM (nggak ada ATM di Ciwalk, aneh kan??). Karena aku blom makan siang, jadi aku makan (gabungan antara makan siang dan makan malam) di Restoran Hoka-Hoka Bento. Aku jadi kenyang habis makan. Habis itu kita naik taksi untuk pergi ke Carrefour Sukajadi.

Habis membeli kipas angin, kita rencananya mau pulang. TETAPI, waktu aku mau mengecap kartu garansi kipas anginku, ada orang yang datang ke aku bilang kalo aku dapet kartu undangan untuk makan GRATIS di sebuah Restoran Jepang yang baru disana. Aku bisa membawa orang berapapun aku bisa, dan aku juga bisa pesen makanan dan minuman APAPUN yg aku mau dengan GRATIS, TETAPI kartunya cuma berlaku kemarin doank. Arrrrgggghhhh, aku dah kenyang waktu itu dan kalo aku tahu kalo aku bkalan dapet kartu ini, aku kan nggak bakalan makan di Restoran Hokben (keterangan: Hoka-Hoka Bento adalah juga restoran Jepang). Tapi akhirnya kita memutuskan untuk makan di restoran itu soalnya kita serakah nggak mau menyia-nyiakan kesempatan langka ini, he3... :) Tapi aku nggak terlalu bisa merasakan dan menikmati makanannya deh, soalnya aku dah kenyang.... :( Kesialan dalam berkat (atau masihkan berupa berkat??)

No comments:

Post a Comment