Wednesday, August 02, 2006

#186 - My child naughtiness

ENGLISH

Inspired by
Haze's new entry, I then remembered a similar situation which happened around me about 11 years ago, when I was 6 years old. The difference here is, in this case, I was not the victim, I was the naughty boy... :D.

Eleven years ago, my brother (he was still 3 years old), his baby-sitter, and I went to Jakarta during the holiday to visit our grand-parents. One day in the evening, at about 5 PM, my cousin (3 years older than me, he was about 10 years old) and his friend asked us to play hide and seek at the area around my grandparents' house, we met at the crossroad near my grandparents' house (it was a housing area, so the traffic was so free and no car, motorbike, bemo, bajaj, bus, etc passed) , and we agreed. Then, after playing Hom Pim Pa, my cousin was the one who had to count up to something (I don't really remember) then seeked us. Well, my brother and I thought: "We have to hide somewhere where he (my cousin) can't find us". Then, I had a great idea, we hid at my grandparents' house.

::: 30 minutes later

We (my brother and I) had already finished taking shower, and my cousin was still outside trying to find us. When he finally resigned, he returned to my grandparents' house, and was shocked startled seeing us there. My grandpa was angry to him due to his naughtiness, playing outside until 5.40 PM. And I, still with my naughtiness as a child, added: "Yes, he is naughty". But then my grandpa turned to me and said: "You too... ". And both of us got reprimanded.... :(

--- Commercial Break ---

>> BAHASA only




BAHASA INDONESIA

Terinspirasi oleh
postingan barunya Haze, aku trus inget situasi yang mirip yang terjadi sama aku sekitar 11 tahun yang lalu, waktu aku masih 6 tahun. Perbedaannya disini adalah, dalam kasus ini, aku bukanlah korbannya, tapi aku adalah anak nakalnya... :D

Sebelas tahun yang lalu, adikku (dia masih 3 tahun), susternya, sama aku pergi ke Jakarta waktu liburan untuk mengunjungi opa-oma kami. Suatu hari di sore hari, sekitar jam 5 sore, sepupuku (3 tahun lebih tua dari aku, waktu itu umurnya sekitar 10 tahun) sama temennya ngajak kita mainan petak umpet di area di sekitar rumah opa-omaku, kita ketemu di perempatan deket rumah (rumahnya di daerah perumahan, jadi ya lalu lintasnya sih sepi banget, nggak ada mobil, motor, bemo, bajaj, bis, dll yang lewat), dan kita setuju. Trus setelah mainin Hom Pim Pa, sepupuku-lah yang ternyata harus menghitung sampe berapa (aku nggak terlalu inget angkanya deh) trus mencari kita. Hmm, aku sama adikku mikir: "Wah, kita harus bersembunyi di tempat dimana dia (sepupuku) nggak bisa menemukan kita". Trus, aku punya ide hebat, kita bersembunyi di rumah opa-omaku.

::: 30 menit kemudian

Kita (adikku sama aku) udah selesai mandi, dan sepupuku masih aja di luar berusaha menemukan kami. Waktu dia akhirnya menyerah, dia pulang ke rumah opa-omaku, dan shock kaget melihat kami disana. Opaku marah sama dia karena kenakalannya nggak pulang-pulang sampe jam 5.40 sore. Dan aku, masih dengan kenakalan sebagai anak kecil, menambahkan: "Iya tuh, dia emang nakal". Tetapi trus opaku berbalik ke aku dan ngomong: "Kamu juga... ". Dan kami berdua dimarahi deh... :(


--- Iklan Sponsor ---

Tokoku (Kassaya) lagi mengadakan promosi diskon besar-besaran sampe 70% loh, untuk informasi lebih lanjut, kunjungi aja blognya aja disini

No comments:

Post a Comment