Wednesday, June 21, 2006

#162 - A Wednesday (21/06) story

ENGLISH

This morning I got up at 7 AM, and today, according to the schedule, I had to go to school to sign and stamp my UAN/UAS/practical exam score paper (since the formal STK paper one hasn't been published yet by the government, so my school decided to give us a formal letter containing our score and this letter can be used when we proceed to university). I didn't know what time I should be there, and because there was no announcement about it last Monday, and last Monday it started at 9.30 AM, so I planned to depart at 8 AM. BUT, at 7.45 AM (after finishing my breakfast), my friend sent me an sms and asked why at that time i haven't been there, and he was already in the hall!! I thought we would have a meeting or something important in the hall, so at that time I departed to school in a hurry.

At 8.05 AM I arrived at school then directly went to the hall. Well, apparently, there was nothing important (announcement). Some third grade students were just standing in line in front of 2 empty tables. I asked my friend what we were gonnado. And he said we just needed to sign and stamp our letter but we still had to wait because the officers was still preparing them. Arrggghhhhh.... . Well, after waiting for about 10 minutes, then the officers came and each student started to sign and stamp. After for about 20 minutes, finally my turn came. After signing, stamping (with ink so three of my fingers were purpled by ink), and collecting our student card, it's over. I was permitted to go home, but before that I chatted with my friends then paid the last school tuition (it is unfair, we don't have classes the whole June but we still have to pay until June... :( ).

Actually this afternoon I planned to hang out with my friends. Unfortunately, because all my cars were occupied, so I had to cancel our plan.... :( Probably we will go tomorrow (if there is no obstacle). Then, because I didn't know what to do and couldn't sleep, I was on computer again and after being absent for sooo long I played
GO again online. I think because I haven't played it for too long, I have lost my sense and acuity. So, I have to train myself again from the beginning.... :(

::: my fingers after stamping

::: Go

BAHASA INDONESIA

Pagi ini aku bangun jam 7 pagi, dan hari ini, berdasarkan jadwal, aku harus pergi ke sekolah lagi untuk menandatangani dan mengecap surat nilai UAN/UAS/ujian praktekku (gara-gara lembar STK resminya belum dikeluarkan oleh pemerintah, makanya sekolahku memutuskan untuk memberi surat keterangan resmi dulu tentang nilai-nilai kita dan surat ini bisa digunakan untuk proses di universitas). Aku nggak tahu jam berapa aku harus ke sekolah, dan karena nggak ada pengumuman tentang ini Senin kemarin, dan Senin kemarin tuh mulainya jam 9.30 pagi, jadinya ya aku berangkat dari rumah rencananya jam 8 pagi. TETAPI, jam 7.45 pagi (pas habis selesai sarapan), temenku sms aku dan tanya koq aku belum di sekolah pas itu, dan dia udah ada di aula!! Aku kira bakalan ada acara atau pengumuman penting gitu di aula, jadi ya waktu itu aku berangkat dengan terburu-buru.

Jam 8.05 pagi aku sampe di sekolah dan langsung pergi ke aula. Huh, ternyata nggak ada yang penting (pengumuman). Beberapa murid kelas tiga cuma lagi ngantri berdiri di depan 2 meja kosong. Aku tanya temenku kita disuruh ngapain dan dibilangi kalo disuruh tanda tangan sama mengecap surat tetapi kita mesti nunggu soalnya petugasnya masih mempersiapkannya. Arrggghhhhh.... . Sesudah menunggu selama sekitar 10 menit, akhirnya petugasnya datang dan tiap murid mulai menandatangani dan mengecap. Habis 20 menit menunggu, akhirnya giliranku tiba. habis menandatangani, mengecap (dengan tinta, jadinya tiga jariku jadi berwarna ungu gara-gara tintanya), dan mengumpulkan kartu pelajar, selesai sudah. Aku diijinkan untuk pulang, tapi sebelum itu aku ngobrol-ngobrol dulu sama temenku trus bayar uang sekolah yang terakhir (nggak adil juga, kita nggak sekolah sepanjang bulan Juni tapi uang sekolah kita harus bayar sampe Juni... :( ).

Sebenernya siang tadi, aku berencana pergi jalan-jalan sama temen-temenku. Sayangnya, karena semua mobil di rumah lagi dipake, aku harus membatalkan rencanaku.... :( Mungkin kita akan pergi besok (kalo nggak ada halangan sih). Trus karena aku nggak tau mesti ngapain dan nggak bisa tidur, aku main komputer lagi dan setelah absen lamaa banget akhirnya aku main
GO online lagi. Kayaknya sih gara-gara dah nggak main untuk terlalu lama,a ku udah kehilangan feeling dan ketajamanku. Jadi, aku harus melatih diriku lagi dari awal.... :(

No comments:

Post a Comment