Wednesday, May 17, 2006

Second Final Exam Day

ENGLISH

Today is the second day of my national final examination day, we had mathematics this morning and Indonesian yesterday. One silly thing happened yesterday on the Indonesian examination. I thought there were 60 questions (usually there are 60 questions based on some previous years final examinations). I was pretty nervous when at 9.00 AM (the exam started at 8 AM and finished at 10 AM), I had only done 20something questions (which I thought I hadn't even done half of it and I only had half-time left), then I did the rest pretty quicker and when I came to the end of the question paper, I realized that there were apparently only 50 questions. Arrrgggghhhhh...... . This morning we had math, math was not very hard actually (the concept), BUT one thing that really made it became hard was the numbers. They used very big numbers to count, and it was just fed me up, because we had to do those questions very carefully. Some questions were very easy actually (the concept), but I needed more time to do those questions because of that. Tomorrow I will have English test and that is the last subject, and after that we are FREE!!!! Yaaayyy...

Talking about the top 3 show of American Idol 2006 this week, I think the best two are Katharine McPhee (her "Somewhere Over The Rainbow" performance was a perfect one and I gave 10 for that performance) and Taylor Hicks (well, he's entertaining, but to be honest, in my opinion, his dancing is hideous and I don't like that. His dancing is very weird (and I think that also bothers Simon)), and he always shouts "Soul Patrol" ( I think he has said that billion of times...), probably it's his trademark, but when he says that over and over, people (will) get bored and probably will also be fed up with that. Elliott Yamin was also good, but I think he was not as good as Kath and Taylor, I think the one who should go is Elliott.

::: Top three American Idol 2006 {from left to right: Ryan Seacrest, Elliott Yamin, Katharine McPhee, and Taylor Hicks} >> (click to enlarge)

INDONESIAN

Hari ini adalah hari kedua dari hari-hari Ujian Akhir Nasional, tadi pagi kita ujian matematika dan kemarin ujian Bahasa Indonesia. Satu hal konyol terjadi kemarin waktu ujian Bahasa Indonesia. Aku kira ada 60 soal (biasanya juga ada 60 soal berdasarkan soal-soal ujian tahun-tahun sebelumnya). Aku agak cemas juga sewaktu jam 9 pagi (ujian mulai jam 8 pagi dan selesai jam 10) aku baru selesai mengerjakan 20an soal (jadi aku kira aku belum mengerjakan bahkan separuh dari soal-soal ujian). Jadinya, setelah itu aku mulai mengerjakan dengan agak cepat. Dan ketika akhirnya sampai di bagian akhir lembar soal, aku baru sadar kalo ternyata cuma ada 50 soal. Arrrgggghhhhh...... . Pagi ini kita ujian matematika, matematika nggak susah-susah amat sebenernya (konsepnya), TAPI satu hal yang membuatnya menjadi susah adalah angkanya. Mereka memakai angka yang besar banget untuk dihitung yang bener-bener bikin aku muak, soalnya kita harus mengerjakannya dengan sangat hati-hati. Beberapa soal sangat gampang sebenarnya (konsepnya), tapi aku membutuhkan waktu lebih banyak untuk mengerjakannya gara-gara itu. Besok aku ujian Bahasa Inggris dan itu adalah mata pelajaran terakhir, dan habis itu BEBAS!! Yeeessss....

Ngomong-ngomong tentang show 3 besar dari American Idol 2006 minggu ini, menurutku dua yang terbaik adalah Katharine McPhee (penampilan "Somewhere Over The Rainbow"-nya adalah sempurna dan aku ngasih nilai 10 untuk itu) dan Taylor Hicks (dia menghibur tuh,tapi jujur aja, menurutku, tariannya tuh jelek dan aku nggak suka itu. Tariannya aneh banget (dan aku rasa itu juga mengganggu Simon)), dan dia selalu meneriakkan "Soul Patrol" (kayaknya dia udah mengucapkan tuh kata milyaran kali deh...), mungkin itu adalah ciri khasnya, tapi ketika dia mengucapkannya berlebihan, orang (akan) menjadi bosan dan mungkin muak dengan itu juga. Elliott Yamin bagus juga sebenernya, cuma tadi malam dia masih kalah dari Kath dan Taylor, menurutku seseorang yang harus tereliminasi pada babak ini adalah Elliott.

No comments:

Post a Comment