Wednesday, March 08, 2006

Good and Bad Things came on the same Day

ENGLISH

Today, two things from different side came to me and they were just separated a few hours... . Here they are... (I will write the bad thing first because it came to me before the good one)

This morning I got up at 5.50 AM. I was so sleepy just like usual. I walked to the stairs to go downstair and took a bath and unfortunately, when I openned my room's door I didn't notice that I was careless. I didn't walk on the right path and because of that my right little toe hit the wall!!! It was hurt.... :( Ok, because I had to go to school I just restrained that hurt but for the consequence, I walked lamely and slowly (everytime I stepped my right foot, it was hurt). Unfortunately, at school today I had to walk from the other room to another room which are separated pretty far, and I could felt that my toe was swollen. When, I arrived at home and checked it, it's right, it was swollen.... (you can see the pic below).

Then, let's move to the good thing. This morning finally I got my TOEFL test result. It was good fortunately (Thanks God) and my score is 243 (it's a computer based test) and equal to 593 (if it was a paper based test). It's more than enough to fulfil one of the requirement to study in Singapore (the minimum score that I must have is 213 or 550)... :) I hope I also did well on the Entrance Test... . Amen....

::: My Swollen Toe

::: My TOEFL score


INDONESIAN

Hari ini dua hal yang datang dari dua sisi yang sangat berbeda datang ke aku dan mereka cuma terpisah selama beberapa jam.... . Dan inilah mereka... (aku bakalan nulis yang jelek duluan soalnya yang jelek datengnya juga duluan sih daripada yang bagus)

Pagi ini aku bangun jam 5.50 pagi. Aku ngantuk banget kayak biasanya. Aku lagi jalan ke tangga mau turun untuk mandi dan sayangnya, waktu aku lagi membuka pintu kamarku aku nggak sadar kalo aku nggak hati-hati. Aku nggak berjalan di tempat yang bener dan karena itu jari kelingking kaki kananku nabrak dinding!!! Sakit tuh... :( Ok, karena aku harus pergi ke sekolah, aku menahan rasa sakitnya dan sebagai gantinya, aku jalan dengan pincang dan pelan (setiap kali aku melangkahkan kaki kananku rasanya sakit gitu). Sayangnya, di sekolah hari ini aku harus berjalan dari ruangan yang satu ke ruangan yang lain yang terpisah lumayan jauh juga, dan aku bisa ngerasain kalo jari kakiku bengkak. Trus, waktu aku sampe di rumah dan memeriksanya, ternyata bener, beneran bengkak (bisa dilihat koq gambarnya di atas).

Trus, ngomongin yang bagus ah... . Pagi ini akhirnya aku menerima nilai tes TOEFLku. Untungnya nilainya bagus (Terima Kasih Tuhan...) dan nilaiku 243 (itu tuh tes yang computer based) dan setara dengan 593 (kalo misalnya disetarain sama yang tes paper - based). Itu udah lebih dari cukup untuk memenuhi salah satu persyaratan untuk sekolah di Sungapore (minimalnya tuh 213 atau 550)... :) Moga-moga hasil untuk tes masuknya juga bagus.... . Amin....

No comments:

Post a Comment