Wednesday, July 06, 2005

My Vacation to Paris Van Java

ENGLISH

In this holiday, i went to Paris Van Java (Bandung). It was my first time going to that city. I went there by car with my family, and it took 9 hours to get there. We departed at 5.15 AM in the morning on Saturday. Then at about 2.30 PM we arrived at Bandung. My first impression about this city is that Bandung is a big city and the traffic is very very complicated. There were traffic jams everywhere! Especially on Saturday and Sunday (maybe people from Jakarta spend their weekend time in Bandung, because it’s easy to reach Bandung from Jakarta since the government operated the Cipularang Toll). I did not go anywhere on Saturday. On Sunday i went to Lembang. I visited Tangkuban Perahu and Lembang itself. One useful thing that i got in Lembang is that we have to be careful in paying something. In Lembang we refilled our fuel in a gas station and it cost Rp. 57.000,oo. I gave Rp. 100.000,oo, and the exchange should be Rp. 43.000,oo. However the man only gave me Rp. 30.000,oo. I asked that to the man and finally he gave my Rp. 43.000,oo. I wanted to go to Boscha but it was closed. Then we went back to our hotel and had dinner at Sierra. On Monday we went around Bandung going to Factory Outlets (FO). We spent our time till night and went to bed. On Tuesday i went to Bandung Supermall (BSM) till noon, then after that we went to Ciwedey. We went to White Crater (Kawah Putih) and Situ (a small lake) named Situ Patenggang. Then we went back to hotel and had dinner at The Valley. On Wednesday we went back to Jogja and arrived at 8.30 PM.



INDONESIAN

Di liburan kali ini aku pergi ke Paris Van Java alias Bandung. Ini adalah pertama kalinya aku pergi kesana. Aku kesana bersama keluargaku naik mobil dan perjalanannya butuh waktu 9 jam. Kami berangkat jam 5.15 pagi di hari Sabtu dan sampai di Bandung jam 14.30an. Kesan pertamaku mengenai kota Bandung adalah Bandung adalah kota yang besar dan lalulintasnya sangat-sangat ruwet. Dimana-mana macet! Terutama kalo hari Sabtu Minggu (mungkin orang Jakarta pergi ke Bandung menghabiskan waktu akhir minggu mereka soalnya sekarang gampang mau ke Bandung dari Jakarta sejak dioperasikannya Tol Cipularang oleh pemerintah). Aku nggak kemana-mana Hari Sabtu. Di hari Minggu kami pergi ke Lembang. Aku mengelilingi Lembang dan ke Tangkuban Perahu. Satu hal berguna yang aku dapet dari Lembang adalah kita harus hati-hati saat membayar. Waktu itu kan aku ngisi bensin di Lembang, habisnya Rp. 57.000,oo. Aku bayar pake uang Rp. 100.000,oo kan kembalinya harusnya Rp. 43.000,oo tapi Cuma dikasi Rp. 30.000,oo. Aku protes akhirnya aku dapet uang Rp. 43.000,ooku. Aku mau ke Boscha tapi ternyata tutup. Trus kami balik ke hotel dan makan di Sierra. Di Hari Senin kami keliling Bandung ke Factory Outlet (FO) yang banyak ada disana. Perginya sampe malem trus tidur. Hari Selasa kami pergi ke Bandung Supermall (BSM) sampe siang. Habis itu kami ke Ciwedey pergi ke Kawah Putih dan Situ (danau kecil / telaga) bernama Situ Patenggang. Trus kami balik ke hotel dan makan di The Valley. Di Hari Rabu kami balik ke Jogja dan sampai sekitar jam 8.30 malam.

1 comment: